Začni hned, né až zejtra! #zmentokdyzmuzes

Kolikrát sis řekl/a „Tak od zejtřka začnu cvičit, od pondělí budu jíst zdravě, od novýho roku se sebou začnu něco dělat“? Máme pro Tebe další článek ze série #zmentokdyzmuzes, ve kterém jsme se pokusily shrnout pár rad, aby všechna tahle předsevzetí dávala smysl a taky aby byla reálná a udržitelná.

Asi každej, kdo třeba není spokojenej s tím, jak vypadá jeho postava, se dostal do začarovanýho kruhu – většinou začne držet nesmyslnou dietu, do toho každej den cvičí jak zběsilej, ale po pár dnech je tohle absolutně neudržitelný. Cvičení nám najednou tělo nedovolí, protože nás bolí celej člověk, přepadají nás neuvěřitelný chutě na sladký, nezdravý jídlo, apod. Takže cvičení je najednou konec, přecpem se k prasknutí a řeknem si „No, tak to už nemá cenu, začnu od pondělí“.  Docela blbost ne?

Tak jak do toho jít a neskončit hned druhej den?

  1. Chůze – není nic jednoduššího a levnějšího než chodit prostě pěšky. Do školy, na nákup, ke kámošce, prostě kamkoliv. Říká se, že bychom denně měli ujít asi 10 000 kroků. Tak si stáhni aplikaci krokoměru (je zadáčo) a snaž se kroky dodržovat. Můžeš začít i tím, že třeba vystoupíš o zastávku dřív a zbytek dojdeš a postupně si na chůzi zvykneš.
     
  2. Cvíčo – začni zlehka, zvlášť pokud nejsi zvyklý/á cvičit. Můžeš se třeba řídit pravidlem „den cvíčo, den pauza“. Také bys měl/a cviky měnit a při každém cvičení se zaměřit třeba jen na dvě partie, jako „nohy a zadek nebo břicho a ruce nebo záda“ apod. Na YouTube najdeš velký množství tréninků, který jsou třeba jen na půl hoďky, to se dá ne? Po cvičení se taky nezapomeň protáhnout.
     
  3. Jídlo – Říká se, že jídlo je základ a my si to myslíme taky, ALE… nic se nemá přehánět. Tím, že si dáš jednu koblihu, můžeš předcházet tomu, že jich o víkendu sníš pět. Tím se Ti snažíme říct, nedrž hladovku, klidně si jednou za čas dej něco dobrýho a naprosto bez výčitek. Samozřejmě záleží na množství. Když si dáš na chuť každý den dvě kostičky čokošky, tak se fakt nic nestane, jen by to neměla být každý den jedna celá tabulka čokolády. Ke každému jídlu přidávej vždycky nějakou zeleninu nebo ovoce.
     
  4. Pitný režim – tím samozřejmě nemyslíme colu ani džus. Měl/a bys pít vodu, alespoň dva litry denně. Vodu můžeš vytunit třeba šťávou z citrónu, pomeranče, apod. Pokud na pitný režim zapomínáš, tak i na to už je apka, která Ti bude připomínat, že máš během dne pít.
     
  5. Sebeláska – tohle je něco, k čemu by každý měl časem dospět. Jasně, nemusíš se sebou být spokojený/á na 100%, ale nekritizuj se a nesrovnávej se s ostatními, protože každý jsme jiný, s jiným životním příběhem, s jinými přednostmi a s jinými chybami.

Na závěr chceme jen podotknout… Poslouchej svoje tělo. Spi, čerpej sílu, odpočívej a nic si nevyčítej. Pokud se Ti něco nepovede, nevzdávej to a pokračuj, jako by se nic nestalo.

 

Pokud máš zájem, napiš nám na FB nebo na IG do zprávy a zapoj se do naší únorové výzvy, napíšeme Ti víc info nebo taky dáme tipy na několik blogerů a youtuberů, kteří se věnují cvičení a zdravýmu stravování.

Teréňačky Verča a Sabča!

 

 

Online pracovníci

X

Přihlášení

Zapoměli jste heslo?
zašleme vám nové na vaši
emailovou adresu